Wednesday, July 23, 2008

chicken rub i panna



En bieffekt av se på när Tina lagade mat - och inte minst att smaka på den - var att man gick ur sin comfort zone vid spisen sen, och testade en massa nya saker. Vanligtvis höll jag på så i en vecka efter inspelningen till mina smaklökars glädje. Men det måste ha fått en långtidseffekt också, för nu testade jag att ha en rub på en kycklingfilé och tillaga den i en stekpanna istället för på grill.

Vid utvärderingen strax efter att bilden togs, slog jag fast att det var sällsamt gott, med en liten hake. Det måste finnas någon bättre applikation för fänkålsfrön än en spice rub. Kanske som peeling. Kanske som ersättning för grus på isiga vägar.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag ser fram emot att få vara försökkanin senare. :D

25 July, 2008 12:38  
Blogger Karl said...

Jag börjar odla sallad redan nu

25 July, 2008 20:29  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se