Friday, June 13, 2008

Attonde dagen

Attonde dagen, fredag

Igar borjade dagen daligt, utvecklade sig samre och slutade med att jag inte visste om jag skulle overleva natten. Pa det hela taget ar jag av asikten att det var en overflodig dag i mitt liv.

Nu ar det fredag eftermiddag. Krisen verkar vara over. Jag har till och med fatt ga ut pa promenad upp i kullarna till grannbyn dar det finns en lite storre supermarket. Dar fanns det chips ocksa. Wee. Det ar fantastiskt hur exalterad man kan bli over att ga till den lokala motsvarigheten till Mickes livs. Har nedan ar en bild pa krematoriet man maste passera for att kopa mat om man bor i den har byn.



Pa lakarmottagningen upptackte jag forresten att slovenska toaletter mar lite daligt, lyssnar pa aggressiv musik och skar sig i flottörerna.




Det har kommer ocksa utan kontext, men det ar sa bisarrt att jag inte kan satta det i ett narrativt sammanhang. Bakom en dorr till ett singelrum pa hotellets tredje fysiska vaning bor det en kör. Jag tror det ar en kvintett och jag forsokte spela in en kort ljudsekvens fran deras ... repetition? Om det hors nagot pa filmen lagger jag in den har nedan.
Jag skrev hotellets tredje fysiska vaning, for rumsnumren borjar pa sjatte vaningen. Sa kvintetten bodde alltsa i rum 806... pa vaning 3.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se