Friday, June 27, 2008

Tolfte dagen

Tolfte dagen, onsdag.

Jag vill inte spendera hela den har veckans resedagbok pa att gnalla pa vadret, men idag har nagon glomt sina simglasogon pa solterassen. Det tyckte jag anda var vart ett omnamnande. For ovrigt maste jag skaffa en mp3-spelare med mer lagringsutrymme. Den jag har nu hade inte plats for Aqualung av Jethro Tull, After the Flood av Neil Young, eller Atlantis av Eldkvarn. Okej, det racker med vattenreferenser nu. Yellow Submarine.

Trots att jag nastan bara vantar pa nasta maltid hela tiden, som dessutom alltid inleds med frukt och avslutas med bakelse, sa har jag gatt ner atminstone 2kg sen jag kom hit. Kanske ar tristess den nya flygvardinnedieten? Jag kanner att jag kan vara nagot stort pa sparen. Jag borde kanske stanna kvar och forska i fragan. Vad gor man inte for att slippa satta sig i en flygande sardinburk igen.

Pa eftermiddagen hade nagon anordnat en forelasning om en jamforande studie av olika former av naturgodsels klimatbelastning i Nepal. Nu ljog jag, men det var nagot som var ungefar lika relevant och intressant for mig. Det slumpade sig (faktiskt) sa att jag sov middag over de forsta 45 minutrarna av forelasningen, sa det var ingen idé att ga dit.

Lunchen skulle ha sovit pa ocksa. Den sag ut som uppskopade hundspyor idag, sa jag lamnade den orord. De andra sa att den smakade ratt okej, men det sag sa fullstandigt obeskrivligt oaptitligt ut att jag inte ens ville smaka. Kameran hade jag tyvarr inte med mig till matsalen, men jag ar tveksam till att den hade kunnat fanga hur osmakligt det sag ut.

Så. Lagg hunger till det andlosa regnvadret och lappsjukan och man har en skribent pa riktigt daligt humör. Ikvall ar man inbjuden till en "slovensk afton" dar beskrivningen av evenemanget for tankarna till "Nygammalt" med Bosse Larsson. Och sjalvskadebeteenden. Mina tankar dras aven till det faktum att det ar dar middagen serveras ikvall och att jag maste ga. Med lite tur ar jag bara overdrivet grinig nu och sa blir det fortjusande trevligt. I sammanhanget skulle jag kanske saga att jag varken far dricka alkohol, kaffe eller té. Den forsta filmen jag ser nar jag kommer hem blir The Shining.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Oh joy. Jag verkligen känner hur bitterheten osar sig ut ur min skärm.

06 July, 2008 15:05  
Blogger Karl said...

Min egen skärm håller på att gå sönder. Undrar om det finns något samband.

07 July, 2008 11:41  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se