Saturday, June 07, 2008

Tredje dagen

Tredje dagen, lordag

Shirley Roden sjong tydligen Slovenska sanger i tva och en halv timme, atminstone delvis tillsammans med en barnkor. Vi som missade evenemanget besokte en gudstjanst i den katolska kyrkan istallet. Jag tror att den var katolsk i alla fall. Kyrkan var prydd med en bild av Darth Ratzinger, som sag sadar pavligt helig ut pa anslagstavlan.


De hade rationaliserat bort psalmbockerna och visade istallet texten pa en stor skarm med en pc och projektor. Jag ville fotografera det, men det kandes lite for respektlost mot forsamlingen.

Langst fram satt det en nunna med ett tangentbord och styrde vilken text som skulle projiceras. Slovenska verkar forresten vara ungefar som danska pa sa vis att det inte finns nagan korrelation mellan hur orden stavas och hur de uttalas.
Nar gudstjansten var over stangde nunnan ner windows, vilket fick projektorn att lata den inbyggda skylten "ACER - Bringing people together" lysa upp Guds hus. Du flinar ocksa? Nej? Jo? Okej, det ar val bara jag som sag det hadiska i sammanhanget. Jag forsoker val egentligen bara radda min sjal fran att jag sa att kyrkan var uppkopplad till Vatikanstaten och att det var Paven sjalv som bestamde vilka psalmer som skulle sjungas. Men anda. Det hade val inte varit sa fel? Speciellt inte med tanke pa att paven ar ofelbar.


Idag var jag ute och tog en bild pa trad och berg. For att det ar det enda som finns har, som sagt. Fast den har gangen testade jag kamerans inbyggda funktion for svartvita bilder istallet for att desaturera bilden i efterhand.


Det har kommer att bli en lang manad.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se