Saturday, September 16, 2006

På begäran


Jag har fått några frågor om hur det var att gå på fotboll på Rosengård. Det var soligt och trevligt kan jag meddela. Tävlingen som pågick där präglades av betydligt mindre ängslan än den vi lämnade på Stortorget i grannstaden. Några har oroligt undrat om alla spelarna hade klarat ett språktest innan de kom ut på gräset. Därom vet jag intet, men om så inte var fallet hindrade det dem inte från att kuta runt som dårar i jakten på en hårt uppblåst boll av läder. Eftersom det på något sätt var hela meningen med den tämligen behagliga eftermiddagen tänkte jag inte på att fråga. Däremot konstaterade jag att en kompaktkamera med en maximal brännvidd på motsvarande 108 millimeter har vissa begränsningar på arenor.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se