Wednesday, August 09, 2006

I drakarnas rike











Hennes mamma fyllde jämnt härförleden. Vi satt och spånade på vad vi skulle göra för henne då. Jag föreslog drakflygning. Då fick jag en hård smäll, för hon vet vad jag egentligen menar när jag säger såna saker. Hon tycker inte om när jag talar om hennes mamma på det viset. Insinuationer till trots fastnade vi för draksurfning med instruktör. Hennes mamma blev överförtjust. Det är gott om krut av något slag i henne. "Det här passar dig som handen i handsken" sa jag hjärtligt till henne. Hon har inte lärt sig att läsa mellan raderna än. Här har den kära kvinnan lämnat havet och gör en ärligt talat imponerande seglats längs stranden. Ingen kom till skada.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vilken undebart kärleksfull text! Eller har jag missat någon ironi här?
Monica

09 August, 2006 15:20  
Blogger Karl said...

Det finns inte ett ironiskt ben i min kropp. Kanske några få ironiska brosk, men de är så mjuka, så mjuka.

09 August, 2006 15:23  
Anonymous Anonymous said...

Vilken fantastiskt bra bild!

16 August, 2006 13:56  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se