Monday, September 18, 2006

Jag är nyfiken - bi


Under hela augusti stalkade jag världens mest kända bi, kodnamn Hilton, för att få en bild på när den pollinerar sina favoritblommor. Uppdraget var en lång, ansträngande resa in i en människas mörker, som fick uppslitande konsekvenser för mig, min familj och knäna på mina designerjeans. Någonstans på vägen mot den perfekta paparazzibilden gick det snett för mig. Från att vara ett jobbigt litet extraknäck bland andra förvandlades det till en mission där jag bara var ett instrument i Guds plan för oss alla. Man kände sig liten, men samtidigt fylld av styrka när man vet vem som för en framåt. Ingenting skulle få komma i min väg, och turligt nog var ingen heller intresserad av att göra det. Kameran är rätt bra på makro.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se