Saturday, April 21, 2007

Self indulgence



Historien bakom en ointressant bild.
Det här är en fullständigt intern angelägenhet.
Jag hade helt glömt bort hur tillfredsställande
det är att lägga ner tid och möda för att få både
komposition och exponering dit man vill. Om
man inte kan hantera kameran får man
förstås lägga ner lite extra tid och möda. Låt
oss säga att det var tur att det inte var en
levande häst. Här ville jag få kompositionen
att se ut som en trettio år gammal utställningskatalog,
och färgerna som om att bakgrunden är i svartvitt.
Att använda en helautomatisk liten bildgrunka
låter en göra en massa roliga saker. Men ibland
vill man göra något mer än att skjuta från höften,
även om resultatet inte blir roligare än såhär.


5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

vad du har lagt mycket möda på en bild, det märks, den vart superfin! Du är duktig du! den dag jag gifter mig så kanske du vill vara el fotograf? För inbjuden blir du!

22 April, 2007 12:50  
Blogger Karl said...

Tack för den ironin :-/

22 April, 2007 16:16  
Anonymous Anonymous said...

men är du dum i huvet eller?
jag skall spöa skiten ur dig!!

Jag menade på allvar!!

Missy M ;o)

23 April, 2007 23:20  
Blogger Karl said...

Meen ... skriv inte anonymt då!

24 April, 2007 10:20  
Anonymous Anonymous said...

jag gör som jag vill....;o)

24 April, 2007 17:59  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Bloggtoppen.se